úterý 20. února 2018

Co s náma bude?

Neznámá žena, neznámý taxikář, noční jízda neznámým městem.

Taxikář: "A kam jedete?"

Žena: "Ále, na jednu takovou párty po konferenci."

Taxikář: "Takže jste vědec, jo?"

Žena: "Ani ne, ajťák."

Taxikář: "A co děláte? Programy? A jaký?"

Žena píchne prstem doprostřed palubní desky: "Třeba tady do toho vašeho rádia jsem psala ekvalizér."

Taxikář: "Hustý! Vy tomu fakt rozumíte? A těm chytrejm autům taky?"

Žena: "Jo, trochu jo."

Taxikář: "Helejte a fakt je možný udělat robotický auto?"

Žena: "Ano."

Taxikář: "A můžete mi říct, proč vy to vyvíjíte ty samořiditelný auta? Co pak jako my řidiči budeme dělat? Tisíce lidí přijdou o práci, víte to?"

Žena: "No, víte, když se začínalo se telefonama, tak se říkalo, že tisíce poslíčků přidou o práci, ale ulice měst nebyly plné mrtvol vyhládlých poslíčků."

Taxikář: "Jo? A co jako pak dělali?"

Žena: "Nevím, ale prostě si postupně našli nějaké nové práce."

Taxikář: "No jo, jenže to byli mladý klucí, ne? A co s náma, my jsme specializovaný, že jo, umíme dobře řídit, najednou nás budou tisíce, chápete?"

Zvedá telefon a vyřizuje hovor.

Žena: "No vidíte, jak jste teď telefonoval, to mi připomnělo - před třiceti lety se hovory přepojovaly ručně. Tisíce spojovatelek. Dneska to všechno dělaj programy. A ty spojovatelky neumřely hlady, to by se určitě někde v Blesku psalo."

Taxikář: "No jo, to je pravda, vo tom nepsali, ale co když nám to tajej?"

Žena: "Ne, já myslím, že si prostě ti lidé postupně našli jinou práci. Možná každý nějakou jinou. Možná jsou někteří z nic teď taxikáři."

Taxikář: "Helejte, asi ne, to bych vo tom věděl."

Žena: "No, hlavně o práci přijdete ze dne na den všichni najednou. Ono to přijde postupně, během několika let, to budete mít čas něco vymyslet. Určitě máte i nějaké jiné zájmy."

Taxikář se zasní: "No tak je fakt, že já jsem chtěl vždycky navrhovat počítačový hry, ale jak furt jezdim v tom autě, tak se na to nesoustředim. Teď bych na to měl konečně čas, že jo. No nic, jsme na místě, tak na shledanou a já hned jedu na benzínku za vostatníma, abych jim ty novinky řek. Abysme si včas něco vymysleli."

Žádné komentáře:

Okomentovat