středa 31. května 2017

Kdo hlídá jádro

Neznámé ráno, neznámá Dcera (10), Syn (9) i Matka (vypadá na 27) míří do školy.
Děti v rámci večerní univerzity shlédly napínavý dokument BBC o havárii v Černobylu. Ještě se trochu třesou.

Syn: "Mami, a to se teda nějak hlídá, ty elektrárny, jo?"

Matka: "No, hlídá. Máme ústav pro jaderný dozor. A všechny elektrárny se monitorují a o každé drobnosti ví mnohem víc lidí, než tehdy."

Syn: "Hm, a kdo to hlídá? To musí bejt někdo děsně chytrej!"

Matka: "No, pamatuješ si tetu Helenu z Prahy, jak má ty tři děti?"

Syn (vyděšeně): "To hlídá vona?"

Matka: "No, pracuje tam, přímo pod paní Drábovou."

Dcera: "To je ta, jak jsem jí slyšela na přednášce? Taková ta malá?"

Matka přisvědčí.

Syn (ještě vyděšeněji): "To jako ty elektrárny hlídaj dvě ženský? To mám bejt v klidu?"

Dcera: "Hele, já myslím, že to je v pořádku. Ženský s tím reaktorem nebudou dělat psí kusy jako ti chlapi v Černobylu ani si nic dokazovat. Já jsem v klidu."


Žádné komentáře:

Okomentovat